Az idei 24 órás verseny a Nürburgringen eseménydúsra sikeredett.
A 2-es Mercedes a pole-ból simán hozta a rajtot, és vezetett is jó darabig.
Az első órákban nagy dráma nem történt, leszámítva az 55-ös Ferrari lángba borulását 2 órával a verseny megkezdése után.
Alexander Prinznek sikerült elhagynia az égő járművet, és a kissé álmosan mozgó marshallok mellett ő maga próbálta oltani a kocsit.
Bő öt óra versenyzés után a 911-es Porsche egy szép manőverrel átvette a vezetést a Döttinger Höhén.
A Porsche és a Mercedes csatájának egy furcsa baleset vetett véget még éjfél előtt - az akkor éppen vezető helyen álló Mercedes egy lekörözés során nekiütközött egy nagyon furcsa manővert bemutató Toyotának (az egyes kanyarban kihúzódott a pálya bal szélére, mintha elengedné az élen álló járművet, majd keresztbe vágott a pályán, és az egyes kanyarban összeütköztek), és a kormánymű károsodása miatt ki kellett állnia.
Az éjszaka az Audik szórakoztatták az ébren maradtakat számos látványos előzéssel.
A verseny vége felé járva előbb Maxi Götz ment a palánknak (48-as Mercedes) egy korábbi ütközés miatti károsodás következtében, majd a második helyen álló 31-es Porsche adta fel a viadalt.
Három órával a leintés előtt jött az újabb fordulat: az élen álló 911-es Porschét 5 perc 32 másodpercre büntették, mert dupla sárga zászló alatt a megengedett 120 helyett 172 km/órával hasított. Ezzel, valamint két kényszerű kiállással - a 29-es Audi súlyosan sérült egy defekt miatt, a 6-os Merci pedig ütközött - a 4-es Audi találta magát az élen, és bár nagyot hajrázott a Porsche, az Audit már nem tudták befogni.
Végeredmény:
1. Audi Sport Team Phoenix (Audi R8 LMS) - Pierre Kaffer, Frank Stippler, Frederic Vervisch, Dries Vanthoor 24:08:14.647 157 kör
2. Manthey Racing (Porsche 911 GT3 R) - Earl Bamber, Michael Christensen, Kevin Estre, Laurens Vanthoor 24:00:54.841 156 kör
3. Mercedes-AMG Team Black Falcon (Mercedes-AMG GT3) - Maxi Buhk, Hubert Haupt, Thomas Jäger, Luca Stolz 24:05:14.051 156 kör